PERKHEMAHAN BELIA ISLAM KAPIT 2009.

|

Oleh : Ismawi Ishak

Seusai mesyuarat Perkhemahan Belia Islam Kapit 2009, saya harus pulang segera ke Bintulu. Bersyukur kerana jam mesyuarat dapat di awalkan ke jam 9.30 pagi.

Sesi mesyuarat yang turut dihadiri oleh pegawai Belia & Sukan Bahagian Kapit, Pegawai Jabatan Agama Islam Bahagian Kapit serta staf-staf beliau. Ketua kaum juga turut diundang bagi memberi pandangan dan sumbangan tenaga.



Kehadiran saya dari HIKMAH Bintulu bagai serampang dua mata, segala kepayahan sedikit demi sedikit beransur hilang lantas menjadi syukur kerana apa yang dirancang untuk dakwah di Kapit berjalan dengan baik. Kerjasama antara HIKMAH Bahagian dengan HIKMAH Bahagian lain perlu diteruskan kerana berjaya mengembeling tenaga di kalangan sesama HIKMAH.
Hari itu mesyuarat telah memutuskan akan perubahan tarikh program Perkhemahan Belia Islam Kapit yang pertama seumpamanya di Kapit iaitu pada 21 - 23 Disember 2009. Saya turut berbangga kerana mendapat kerjasama dari semua pihak yang terlibat. Tahniah Tuan Fadzli.


Suasana yang ramah amat nyaman untuk bergerak dengan lebih aktif, apatah lagi sokongan moral daripada Ketua kampung dan masyarakat belia di Kapit. Di maklumkan mereka seakan-akan tidak sabar untuk menyertai perkhemahan tersebut.





( Ustaz Nazar -JAIS KAPIT)












( Haji Fadzli mempengerusikan mesyuarat)











( Haji Fadzli Kipali- Pen Pegawai Dakwah HIKMAH Kapit)










0 comments:

Post a Comment

 

©2009 HIKMAH BINTULU | Template Blue by TNB